Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Örömmel üdvözöljük a Design Korzó Bt. (Design Korzó Bt, székhely: 2097 Pilisborosjenő, Ady Endre utca 11/a, Cégjegyzékszám: 13-06-073699, Adószám: 27395378-2-13) tulajdonában lévő www.tapetakorzo.hu Webáruház vásárlói között. Kérjük, mielőtt megrendelését elküldené, az alábbiakat szíveskedjen alaposan tanulmányozni
A Design Korzó Bt internetes áruházának Általános Szerződési Feltételei
Az alábbiakban rögzített Általános Szerződési Feltételek a https://www.tapetakorzo.hu/ internetes címen található webáruházon keresztül történő értékesítésre vonatkoznak.
Ezen Általános SzerződésiFeltételek 2022.12.27. dátumtól érvényesek.
- Fogalom meghatározások
1.1. Szállítási határidő: az az időszak, amelyen belül az Eladó kötelezi magát a megrendelt árut a Vevőnek történő átadására.
1.2. Vételár: az áruk ára az adásvételi szerződés alapján. Az ár magyar forintban kerül megadásra a weboldalon, illetve tartalmazza a törvényben előírt ÁFÁt. A weboldalon történő megrendelés leadásakor, azaz az adásvételi szerződés megkötésekor az áruk esetleges szállítási költsége az áru vételárához adódik.
1.3. Adásvételi szerződés: az Eladó és a Vevő között megkötött szerződés, amely alapján az Eladó vállalja, hogy átadja az árut a Vevőnek, és lehetővé teszi számára az áruk tulajdonjogának megszerzését, a Vevő pedig vállalja, hogy átveszi az árut, és megfizeti annak vételárát.
1.4. Vevő
1.4.1. Vevő – fogyasztó: az a természetes személy, aki a tapetakorzo.hu webáruházában megrendel az Eladótól egy árut (árukat), továbbá vállalja, hogy betartja jelen Általános Szerződési Feltételeket. Fogyasztónak minősül az olyan vásárló, aki nem vállalkozó és megfelel a fogyasztó fogalmának a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § a) pontjában, vagy a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 3. pontjában meghatározottak szerint.
1.4.2. Vevő – más jogalany/vállalkozó: Fogyasztónak nem minősülő szervezetek és jogi személyek, illetve aki megfelel a Polgári Törvénykönyv 8:1§ (1) bekezdés 4. pontjában meghatározott vállalkozó fogalmának.
A Vevő – fogyasztók és a Vevő – vállalkozók együttes megnevezése a továbbiakban: „Vevő”.
1.5. Általános Szerződési Feltételek, ÁSZF: a jelen feltételek, amelyek a https://tapetakorzo.hu/aszf/ weboldalon érhetők el.
1.6. Polgári Törvénykönyv vagy Ptk.: Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
1.7. A Megrendelés visszaigazolása: az Eladó a megrendelés beérkezését követően e-mailben visszaigazolja a megrendelés kézhezvételt a Vevő részére a Vevő által megadott e-mail címre.
1.8. Eladó – Design Korzó Bt székhelye: 2097 Pilisborosjenő, Ady Endre utca 11/a, Magyarország
1.9. Az Eladó weboldala: https://www.tapetakorzo.hu/
1.10. Információs törvény: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény.
1.11. A Megrendelés elküldése: a Vevő a megrendelést az áruház webes felületén a „Megrendelés elküldése” gombra történő kattintással küldi el az Eladó részére és ezzel egyszersmind elfogadja a jelen szerződésben meghatározott pontokat.
1.12. Áru: bármely termék, amelyet az Eladó eladásra kínál a weboldalán. Ez a vásárló által az adásvételi szerződés alapján megrendelt termék.
1.13. Tárhely szolgáltató: Tárhely.eu Szolgáltató Kft, 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14
2. Bevezető rendelkezések
2.1. A Design Korzó Bt (székhelye: 2097 Pilisborosjenő, Ady Endre utca 11/a, a továbbiakban: „Eladó”) jelen Általános Szerződési Feltételei (a továbbiakban: „ÁSZF”) a szerződő felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit rögzítik, melyek az Eladó és a Vevő között az Eladó internetes áruházán keresztül megkötött adásvételi szerződéssel összefüggésben keletkeztek.
A webáruházat az Eladó üzemelteti https://www.tapetakorzo.hu oldalon.
2.2. Ezen Általános Szerződési Feltételek továbbá szabályozzák a szerződő felek jogait és kötelezettségeit az Eladó weboldala használatának tekintetében is, mely weboldal a https://www.tapetakorzo.hu/ internetes címen található (a továbbiakban: „weboldal”) illetve az ezzel összefüggő jogi viszonyok tekintetében is.
2.3. Az ÁSZF azokra az esetekre is vonatkozik, amikor az a személy, aki az Eladótól árut kíván vásárolni, jogi személy, vagy olyan személy, aki az áru megrendelése során üzleti tevékenysége vagy szakmai tevékenységének önálló gyakorlása keretében jár el. Jelen ÁSZF azokra a személyekre is vonatkoznak, akik természetes személyként, nem vállalkozóként vásárolnak (fogyasztók).
2.4. A jelen ÁSZF által nem szabályozott jogi viszonyokra a Polgári Törvénykönyv és a Fogyasztóvédelmi Törvény megfelelő rendelkezései vonatkoznak.
2.5. Az ÁSZF szövegét az Eladó jogosult megváltoztatni vagy kiegészíteni. Ez a rendelkezés nem érinti azokat a szerződéseket, amelyek az ÁSZF korábbi változatának hatálya alatt keletkeztek.
2.6. A megrendelés elküldésével a Vevő megerősíti, hogy jelen ÁSZF-et megismerte, továbbá, hogy a Megrendelés elküldésének idején érvényben lévő ÁSZF rendelkezéseivel egyetért. A megrendelés elküldésével, illetve az ÁSZF elfogadásával, a Vevő tudomásul veszi, hogy az Eladó felé fizetési kötelezettsége keletkezett.
3. Felhasználói fiók
3.1. A Vevő a weboldalon történt regisztrációt követően hozzáférhet a felhasználói felületéhez. A Vevő belépve felhasználói felületére (a továbbiakban: „felhasználói fiók”) megrendelést adhat le a webáruházban. A Vevő regisztráció nélkül is rendelhet, közvetlenül az internetes weboldalon.
3.2. A weboldalon történő regisztrációkor és az áruk megrendelésekor a Vevő köteles minden adatát helyesen és valóságnak megfelelően megadni. A felhasználói fiókba felvitt adatokat a Vevő bármely változás esetén köteles frissíteni. A Vevő által a felhasználói fiókban és az áruk megrendelésekor megadott adatokat az Eladó helyesnek tekinti.
3.4. A felhasználói fiókhoz való hozzáférést felhasználónév és jelszó biztosítja. A Vevő köteles bizalmasan kezelni a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat, és tudomásul veszi, hogy az Eladó nem felelős a Vevő e kötelezettségének megsértéséért. A Vevő harmadik felek számára nem engedélyezheti a felhasználói fiók használatát.
3.5. Az Eladónak joga van törölni a felhasználói fiókot előzetes figyelmeztetés nélkül, különös tekintettel arra az esetre, ha a Vevő több mint fél éve nem használta, illetőleg, ha a megsértette a jelen ÁSZF-ben rögzített kötelezettségeit.
3.6. A Vevő tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók Eladó hatáskörén kívül eső okok miatt nem állhat mindig a rendelkezésére (pl: tárhely karbantartási műveletek).
3.7. Vevő a weboldalon történt regisztrációval elismeri, hogy a jelen ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató tartalmát megismerte és elfogadta.
3.8. Vevő a regisztráció során köteles saját, valós adatait megadni. Eladó nem vállal felelősséget azon esetékért, mikor a vásárló más személy, vállalat adataival regisztrált, illetve vásárolt a weboldalon.
4. A vásárlás menete és ezáltal az adásvételi szerződés létrejötte
4.1. A webáruház felülete tartalmazza az eladásra szánt termékek listáját. A termék adatlapja tartalmazza a termék nevét, leírását, főbb jellemzőit, továbbá árát. A weboldalon feltüntetett ár tartalmazza a törvényben előírt forgalmi adót (ÁFÁt), ugyanakkor nem tartalmazza az esetleges kiszállítási díjat. Ez külön kerül kiszámításra a Pénztár oldalon, a rendelés megerősítése előtt.
4.2. Amennyiben az Eladó legnagyobb gondossága ellenére hibás ár kerül a termék mellé (különös tekintettel a nyilvánvalóan téves árra, továbbá 0 Ft-os vagy 1 Ft-os árra), az Eladó nem kötelezhető a termék hibás áron való leszállítására. Eladó ilyen esetben felkínálja a terméket helyes áron megrendelésre, melyet a Vevőnek jogában áll nem elfogadni, és ezáltal elállni a vásárlási szándéktól. Hibás árról akkor beszélhetünk, amikor feltűnő az értékaránytalanság, az ár eltér a közismert, általánosan elfogadott árától.
4.3. Eladó a termék adatlapján képet közöl a termékről. A megjelenített kép eltérhet a valóságtól, a termék illusztrálására szolgál. Eladó nem vállal felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete közötti elfogadható mértékű különbözőségért.
4.4 Eladó a termék adatlapján megjelöli a várható kiszállítási időt. A megadott időpontok a beszállítók által megjelölt átlagos szállítási idő alapján kerültek kikalkulálásra. Minden előrelátható csúszás esetében Eladó időben tájékoztatja Vevőt e-mail formájában, illetve tájékoztatja a módosult várható kiszállítási időpontról. Vevőnek ekkor lehetősége van az új időpontot nem elfogadni és elállni a vásárlási szándékától. Eladó nem vállal felelősséget a rajta kívül álló okok (különös tekintettel a beszállítóknál felmerülő készlethiány, gyártási problémák) miatt fellépő szállítási csúszásért.
4.5. A webáruház a vásárlás folyamán pontos információt kap a szállítás esetleges költségeiről. A webáruházban feltüntetett szállítási költségek csak Magyarország területén belüli kiszállításra érvényes. Külföldre történő szállítás esetén előzetes árajánlatkérésre van szükség a szállítási költség tekintetében.
4.6. Vevő a webes felületen regisztrálhat, illetőleg regisztráció nélkül is leadhatja megrendelését. Vevő a megvásárolni kívánt terméket/termékeket a Kosárba Teszem gombra kattintva rakhatja a kosarába, azt követően, hogy beállította a rendelni kívánt darabszámot. A kosár ikonra kattintva Vevő bármikor ellenőrizheti a Kosár aktuális tartalmát, illetve a Törlés ikonra kattintva törölhet tételeket a Kosárból.
4.7. Vevő a Kosár oldalon módosíthatja a megrendelni kívánt termékek listáját, illetve a megrendelni kívánt darabszámot. Ezt követően Vevő továbblép a Pénztár felületre, ahol megadja a számlázási, szállítási adatait, illetve kiválaszthatja a kívánt szállítási és fizetési módot.
4.7. A Vevő a megrendelés véglegesítése előtt még egyszer ellenőrizni tudja a rendelés tartalmát, illetőleg megjegyzésben megadhatja a rendeléssel kapcsolatos kéréseit. Vevő a Megrendelés elküldése gombra kattintva elküldi Eladó felé a megrendelését, mellyel egyidejűleg elfogadta a jelen ÁSZF tartalmát, illetve tudomásul vette, hogy fizetési kötelezettsége keletkezett az Eladó felé. A megrendelés elküldésével Vevő megerősíti, hogy megismerte a megvásárolni kívánt termék jellemzőit, árát, illetve a várható kiszállítási költséget.
4.8. Az Eladó a megrendelés beérkezéséről visszaigazoló e-mailt küld a Vevő által megadott e-mail címre. Visszaigazoló e-mail hiánya azt jelzi, hogy a megrendelés nem érkezett be az Eladóhoz. Eladó nem vállal felelősségeket azon esetekért, amikor a visszaigazolás azért nem érkezik meg, mert a Vevő a megrendelés során rossz e-mail címet adott meg vagy fiókja telitettsége miatt nem tud újabb üzeneteket fogadni.
5. Fizetési feltételek
5.1 Az áru ára minden esetben tartalmazza a törvényben előírt forgalmi adó összegét. Nem tartalmazza ugyanakkor a kiszállítási költséget, melyet Eladó a Pénztár felületen, illetőleg a webes felületen a Szállítási menüpontban is közöl. A szállítási költségen felül Eladó külön csomagolási költséget nem számol fel.
5.2. Vevő a megrendelt termékek árát, illetőleg az átadással kapcsolatos költségeket (szállítási költség, utánvét) e Pénztár felületen felkínált módokon egyenlítheti ki. Az Eladó jogosult bármely fizetési mód elérhetőségét korlátozni, melynek oka technikai probléma, az Eladó vagy a Vevő akadályoztatása lehet. Az aktuálisan elérhető fizetési módok minden esetben fel vannak tüntetve a rendelési felületen. Ezek a következők lehetnek:
– készpénzes/bankkártyás fizetés utánvéttel, a Vevő által a Megrendelésben megadott helyszínen a kézbesítő futárnál
– online bankkártyás fizetés a Barion rendszerén keresztül. Magyar Nemzeti Bank engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
– közvetlen banki átutalással az Eladó OTP Banknál vezetett számlájára: 11742537-21454370-00000000
Az Eladó fenntartja a jogot a fizetési módok megváltoztatására, így az aktuálisan elérhető fizetési módok eltérhetnek a fentiektől, és azokat mindig a megrendelési felület tartalmazza.
5.3. Utánvétes fizetés csak 150 000 Ft alatti megrendeléseknél választható, 150 000 Ft feletti megrendeléseknél a rendelés elindításának feltétele a bankkártyás fizetés vagy a banki előreutalás az Eladó által elküldött díjbekérő alapján. Vevő tudomásul veszi, hogy késedelmes fizetés esetén ilyen esetekben a kiszállítási időpont eltolódik annak függvényében, mikor kerül kifizetésre a megrendelés értéke. Utánvétes fizetési lehetőséget csak a GLS-sel történő szállítás esetén tudunk biztosítani.
5.4. Utánvéttel történő megrendelés esetén a vételár az áru átvételekor fizetendő a kiszállítást végző futárszolgálat képviselőjénél. Banki utalás esetén a vételár a megrendelés leadását követő 3 napon belül esedékes. Közvetlen banki utalás esetében Vevő fizetési kötelezettségét akkor teljesítette, amikor a megrendelés végösszege jóváírásra került az Eladó bankszámla számán.
- Kiszállítás és az áru átadása
6.1. A megrendelés leadásakor a Vevő választja ki a webáruház által kínált szállítási módok közül a számára leginkább megfelelőt. Az Eladó az alábbi linken elérhető szállítási módokat kínálja fel, illetve itt találhatóak az aktuális szállítási költségek is: https://tapetakorzo.hu/szallitasi-tajekoztato/
6.2. Az Eladó vállalja, hogy a termék adatlapján található szállítási időn belül a megrendelt terméket kiszállítja a megrendelésben rögzített címre vagy csomagpontra. Magyarországi készlettel rendelkező termékek esetében a szállítási idő átlagosan 3-5 munkanap, külföldről történő beszállítás esetén 10-25 munkanap. Kivételes esetekben az Eladó egyoldalúan, akár többször is meghosszabbíthatja az átadási határidőt, melyről minden esetben köteles elektronikus formában tájékoztatni a Vevőt. Az Eladó fenntartja a jogot az átadási határidő meghosszabbítására vis maior következtében, vagy olyan esetekben, amikor objektív okokból nem lehetséges az árut az előírt határidőn belül átadni (különös tekintettel gyártói készlethiány, terméknél jelentkező gyártási probléma). Az átadási határidő meghosszabbítása esetén az Eladó a Vevőt e-mailben vagy telefonon értesíti. A Vevőnek ebben az esetben joga van elállni a szerződéstől, melyről e-mailben köteles tájékoztatni az Eladót.
6.3. Eladó az adásvételi szerződés alapján az árut a Vevő által a megrendelésben megadott helyen köteles átadni, a Vevő az átadáskor köteles az árut átvenni. Amennyiben a Vevő az átadáskor nem veszi át az árut, az Eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
6.4. Abban az esetben, ha a Vevő oldaláról felmerült okok miatt az árut ismételten vagy a megrendelésben feltüntetettől eltérő módon kell kézbesíteni, a Vevő köteles megtéríteni az áru ismételt kézbesítésével, illetve az eltérő módú kézbesítéssel összefüggő költségeket.
6.5. Az áru szállítótól történő átvételekor a Vevő köteles ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiba esetén azonnal értesíteni az Eladót e-mailben. Abban az esetben, ha a csomag sérült, a Vevő nem köteles a küldeményt a szállítótól átvenni vagy lehetősége van jegyzőkönyvet felvetetni a szállítóval, melyben rögzítik a sérülés mibenlétét. A megrendelés átvételével Vevő megerősíti, hogy az árut tartalmazó küldemény csomagolása sértetlen volt. Ez nem érinti az Eladónak az áru hibáiért való felelősségét.
7. Elállás joga
7.1. A fogyasztónak nem minősülő vásárlókra, azaz a vállalkozásokra nem vonatkoznak a jelen ÁSZF azon rendelkezései, amelyek a jogszabályok és vagy jelen ÁSZF szabályzatai szerint kifejezetten a fogyasztókra vonatkoznak, így jelen pont szerinti elállási jogot a vállalkozások nem gyakorolhatják. Az elállás joga nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Az adásvételi szerződéstől történő elállásra vonatkozó alábbi feltételek a természetes személyekre – fogyasztókra vonatkoznak.
7.2. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és az Eladó közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Vevő -fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket és kérheti árának visszatérítését. A Vevő elfogadja, hogy a termékek visszaküldésének joga abban az esetben illeti meg, ha a terméket kifogástalan állapotban, bontatlan, eredeti gyári csomagolásban, eladható formában küldi vissza. Eladó a visszavételre nem kötelezhető, amennyiben a termék kibontásra került, illetőleg gyári csomagolása megbontásra került.
7.3. A termék visszaküldésének költsége a Vevőt terheli, ennek költségét az Eladó nem vállalja.
7.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Vevő -fogyasztót a termék visszaküldésének költségén kívül más költség nem terheli. Eladó azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
7.5. A Vevő – fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Korm. rendelet és Polgári Törvénykönyv szerint az adásvételi szerződéstől nem lehetséges elállni többek között az alábbi esetekben:
7.5.1. Jelentéktelen hiba miatt (Ptk. 6:159. § (3));
7.5.2. Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében felsorolt Termékekre kötött Szerződéstől, így különösen:
7.5.2.1. a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék (így különösen emberi vagy állati fogyasztásra alkalmas termékek) tekintetében,
7.5.2.2 olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
7.5.2.3 olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel,
7.5.2.4 a lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta,
7.5.2.5 vagy olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet egyértelműen a Vevő utasítása alapján vagy megrendelésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vevő személyére szabtak (különös tekintettel érvényes a fotótapétákra, poszter tapéták, fali poszterekre, illetve festékekre, melyet minden esetben a Vevő megrendelésére gyártat le az Eladó)
7.6. Amennyiben nem áll fenn a 7.5. bekezdésében említett körülmény, vagy más olyan eset, amikor az adásvételi szerződéstől történő elállás nem lehetséges, a Vevő – fogyasztó a Korm. rendelet 20. § (2) bekezdés a) értelmében jogosult az adásvételi szerződéstől elállni, mégpedig az áru kézhezvételétől számított tizennégy (14) napon belül. Ha az adásvételi szerződés tárgya többféle áru vagy a szállítás több részletben történik, ez a határidő az utolsó áru átadásának napjától kezdődik.
7.7. Az elállási jog gyakorlásának menete:
7.7.1 Amennyiben a Vevő-fogyasztó az elállási jogával kíván élni, köteles ezt az átvételt követő maximum 14 napon belül írásban jelezni az Eladó elérhetőségeink (e-mail cím: info@tapeakorzo.hu).
7.7.2. Az elállási jog gyakorlásakor a Vevő-fogyasztó köteles a megrendelt terméket sértetlen, bontatlan, eredeti gyári csomagolásban haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat megtételét követő 14 napon belül visszaküldeni az Eladó részére. A visszaszállítás költsége minden esetben a megrendelőt terheli.
7.7.3 Vevő-fogyasztó a terméket a következő címre kell, hogy visszaküldje: 2097 Pilisborosjenő, Ady Endre utca 11/a.
7.7.4. A Vevő-fogyasztó a megrendelt terméket ajánlott postai küldeményként vagy futárszolgálat segítségével küldheti vissza, illetve köteles a csomag feladását igazolni.
7.8. Az elállás esetén az adásvételi szerződés megszűnik, a már teljesített szolgáltatások visszajárnak. A Vevő – fogyasztó tudomásul veszi, hogy amennyiben a Vevő – fogyasztó által visszaküldött áru megsérült az Eladónak jogában áll a kár megtérítését kérni a Vevőtől. A keletkezett kárának megtérítésére vonatkozó igényét az Eladó jogosult egyoldalúan beszámítani a Vevőnek a vételár visszatérítésére vonatkozó igényébe.
7.9. Eladó a megrendelt termék visszaérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszautalja a termék árát. A Vevő-fogyasztó tudomásul veszi, hogy a termék árának visszatérítése banki átutalással történik arra a bankszámla számra, melyet a vevő az elállási igény bejelentésekor megad. Eladó nem vállal felelősséget arra vonatkozóan, ha a Vevő hibás bankszámla számot ad meg. Eladó nem köteles a termék árát visszautalni, amíg a Vevő az árut vissza nem küldte, illetve nem bizonyítja, hogy az árut visszaküldte.
7.10. Az áru Vevőnek történő kézbesítéséig az Eladó bármikor jogosult elállni az adásvételi szerződéstől. Ilyen esetekben az áru vételárát haladéktalanul visszatéríti a Vevőnek; a visszatérítés készpénz nélküli átutalással a Vevő által megjelölt bankszámlára történik.
8. A hibás teljesítéssel összefüggő jogok
8.1. A feleknek az Eladó hibás teljesítésért való felelősségével kapcsolatos jogait és kötelezettségeit a vonatkozó, általánosan kötelező érvényű jogszabályok szabályozzák (különösen a Polgári Törvénykönyv 6:157. – 6:178. § . §-ai,) az Eladó tehát tájékoztatja a Fogyasztókat, hogy hibás teljesítés esetén őket az alábbi jogosultságok illetik meg:
- a termék kicserélését igényelhetik, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha emiatt az Eladónak aránytalan többletköltség keletkezne
2. árleszállítást igényelhet
3. az Adásvételi szerződéstől elállhatnak, ha az Eladó a kicserélést nem vállalta, vagy ennek az Eladó nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevő nem igényli a cserét8.2. Az Eladó hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett..Az Eladó különösen az alábbiak tekintetében tartozik felelősséggel a Vevővel szemben:
8.2.1. az áru olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyekben a felek megállapodtak,
8.2.2. az áru az Eladó által megadott célra, vagy arra a célra alkalmas, amelyre az ilyen jellegű árukat általában használják;
8.2.3. az áru minősége vagy kivitelezése megfelel a megállapodás szerinti mintának vagy modellnek, amennyiben a minőség vagy a kivitel megállapodás szerinti mintához vagy modellhez kötött;
8.2.4. az áru megfelelő mennyiségű, méretű vagy súlyú és
8.2.5. az áru megfelel a jogszabályi követelményeknek.8.3. A jelen ÁSZF 8.2. cikkében említett rendelkezések nem vonatkoznak azokra az árukra, amelyek hibás mivoltuk miatt alacsonyabb áron kerülnek értékesítésre, és a hibáról a Vevő tudott, a szokásos használat következében elhasználódott árukra, a használt áruk esetében a használat vagy elhasználódás mértékével arányos hibákra, amelyekkel az áru a Vevő általi átvételkor rendelkezett, vagy amennyiben ez az áru jellegéből ered, továbbá ha a hibát a Vevő a szerződéskötéskor ismerte vagy ismernie kellett, vagy a hibát a Vevő okozta.8.4. Vevő – fogyasztóval kötött szerződés esetén, ha a hiba a kézhezvételtől számított hat hónapon belül merül fel, az árut a kézhezvétel időpontjában hibásnak kell tekinteni . A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő – fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.8.5. A hibás teljesítésből eredő jogait a Vevő az Eladónál érvényesíti a következő címen: Design Korzó Bt:
2097 Pilisborosjenő, Ady Endre utca 11/a
E-mail: info@tapetakorzo.hu
Tel: +36 706251952
A reklamáció érvényesítéséhez a Vevő köteles fotóval igazolni a hiba tárgyát vagy a hibás terméket visszajuttatni kivizsgálásra.
8.6. A Vevő – fogyasztó jogosult a fogyasztási cikkekben előforduló hibákra vonatkozó jogát – jótállást, termékszavatosságot – a kézhezvételtől számítva a termék árától függően:
10 000 Ft – 100 000 Ft közötti áruérték esetén 1 év
100 001 Ft – 250 000 Ft közötti áruérték esetén 2 év
250 000 Ft feletti áruérték esetén 3 éven belül
gyakorolni a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt áruk tekintetében. A jótállási, termékszavatossági határidő az áru fogyasztó részére történő átadásának napjával kezdődik.
8.6.1. Azon Vevő esetében, aki a szerződés megkötése és teljesítése során üzleti vagy egyéb vállalkozói tevékenységének nevében jár el, a jótállási idő csak 12 hónap.
8.7. A hibás teljesítésből eredő jogok nem illetik meg a Vevőt abban az esetben, ha a Vevő az áru átvétele előtt tisztában volt azzal, hogy az áru hibás, illetve ha a hibát maga a Vevő okozta.
8.8. Termékszavatossági igényként Vevő – választása szerint a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Kijavítás esetén a Vevő a hibát a vállalkozás költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja. .
8.9. Ha az áru nem rendelkezik az ÁSZF 8.2. cikkében meghatározott jellemzőkkel, akkor a Vevő kérheti új, hibátlan áru kiszállítását is, kivéve, ha ez a hiba jellege miatt ésszerűtlen. Ha a hiba csak az áru egy összetevőjét érinti, a Vevő kérheti csak ennek az összetevőnek a kicserélését; illetve ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől. Ha azonban ez a hiba jellegére tekintettel aránytalan, különösen, ha a hibát indokolatlan késedelem nélkül el lehet hárítani, a Vevőnek joga van arra, hogy a hibát költségtérítés nélkül kijavítsák. A Vevő még eltávolítható hiba esetén is jogosult az áru kicserélésére, vagy az áru összetevőinek cseréjére, ha az árut nem tudja megfelelően használni a hiba ismételt előfordulására miatt, vagy nagyobb számú hiba esetén. Ebben az esetben a Vevőnek joga van elállni a szerződéstől. Amennyiben a Vevő nem áll el a szerződéstől, vagy nem érvényesíti az új, hibátlan áru átadására, az áru összetevőjének cseréjére vagy az áru javítására vonatkozó jogosultságát, észszerű árengedményt is igényelhet. A Vevő észszerű árengedményre jogosult akkor is, ha az Eladó nem képes új, hibátlan áru átadására, az áru összetevőjének cseréjére vagy az áru javítására, továbbá abban az esetben is, ha az Eladó nem tudja észszerű időben orvosolni a panaszt, vagy ha az orvoslás a Vevőnek jelentős érdeksérelmet okozna.
8.10. Az Eladónak a hibákért való felelősségével kapcsolatos egyéb jogait és kötelezettségeit az Eladó Reklamációs Szabályzata szabályozza, melyet jelen ÁSZF tartalmaz (Melléklet 1).
- Panaszkezelés rendje
- Az Eladó célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Levelezési cím: 2097 Pilisborosjenő, Ady Endre utca 11/a
E-mail cím: info@tapetakorzo.hu
Telefonszám: +36706251952
- Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vevőnek.
- Az írásbeli panaszt az Eladó 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi az Eladó, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
- Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
- A Vevő panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz.
- A Vevőnek panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
- A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy az Eladó kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
- Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
- Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
- Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
10. A személyes adatok védelme és kereskedelmi közlemények küldése
10.1. A Vevő, illetve a weboldal bármely látogatója (ideértve a kereskedelmi közlemények küldésének feltételeit is) személyes adatainak védelmét a személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályok szabályozzák, melyek aktuális tartalmát külön dokumentum szabályozza, amely elérhető itt: https://tapetakorzo.hu/adatkezelesi-tajekoztato/
11. Sütik használata
A weboldal ún. sütiket (cookies) használ. A vevő beleegyezik abba, hogy az ún. sütiket a számítógépén tárolja. Abban az esetben, ha a weboldalon a vásárlást oly módon lehet végrehajtani és az Eladó adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeit teljesíteni, hogy annak során nem kerül sor a sütik tárolására a Vevő számítógépén, a Vevő az előző mondat szerinti hozzájárulását bármikor visszavonhatja.
14. Záró rendelkezések
14.1. Az Eladó kereskedelmi engedély alapján jogosult áruk értékesítésére, és tevékenysége nincs kötve egyéb engedélyhez. A kereskedelemi ellenőrzést hatáskörének keretein belül a megfelelő kereskedelmi engedélyezési hivatal végzi.
14.2. Ha az Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezése érvénytelen, hatályát vesztett vagy ilyenné válik, az érvénytelen rendelkezés helyébe olyan rendelkezés lép, amely értelmében a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Az adásvételi szerződés vagy az Általános Szerződési Feltételek változásai és kiegészítései csak írásos formában történhetnek.
14.3. Az adásvételi szerződést – az ÁSZF-et is ideértve – Eladó elektronikus formában archiválja és az nem hozzáférhető. Az Eladóaz adásvételi szerződést egyéni iktatószámmal látja el.
14.4. Az Eladó elérhetőségei: kézbesítési cím: Design Korzó Bt, 2097 Pilisborosjenő, Ady Endre utca 11a, e-mail cím info@tapetakorzo.hu. A további elérhetőségeink megtalálhatók a https://www.tapetakorzo.hu oldalon.
Kelt Pilisborosjenő, 2022.12.27.
Az ÁSZF mellékletei:
- Reklamációs Szabályzat
- Tájékoztató a kellékszavatosságról, termékszavatosságról és a jótállásról
- Melléklet
Reklamációs szabályzat
- A termék minőségi és mennyiségi ellenőrzését az áru átvételekor vagy legkésőbb az áru feldolgozása előtt szükséges elvégezni. Utólagos reklamációt (felhelyezett tapéta) az Eladó csak rejtett hiba esetén fogad el.
- Tapéták esetében még a fólia eltávolítása előtt szükséges a cikkszámot, illetve a gyártási számot (batch number) ellenőrizni. A gyártási szám a tapéta etikettjén található. A tapétáknak azonos gyártási sorszámból kell lenniük, ellenkező esetben színárnyalatbeli eltérés lehet, illetve mintaillesztési probléma is jelentkezhet. Amennyiben különböző gyártási számból származó tapéták kerülnek egymás mellé, az ebből adódó reklamációt az Eladó nem köteles elfogadni.
- Tapéták, poszter tapéták felrakása esetén az első három tapétacsík illesztése után ellenőrizni kell a minőséget, hogy nincs-e rejtett gyártási hiba a tapétán. A reklamáció elindításakor a falon maximum három csík lehet! A három csík tapétázása után Vevő köteles egy utolsó ellenőrzést elvégezni. Amennyiben ennél több tapéta kerül feldolgozásra, a reklamáció során csak a fel nem használt tapéták cseréjét lehet kérni. A munkadíjat és egyéb járulékos költségek megtérítését Vevő nem kérheti, Eladó nem köteles átvállalni.
- Vevő köteles a reklamációt írásban elküldeni az info@tapetakorzo.hu e-mail címre. A reklamációnak a következő adatokat kell tartalmaznia:
* a bizonylat sorszámát (megrendelés szám vagy számlaszám)
* áru megnevezését és mennyiségét
* a hiba leírását
* a hibás termékről készült fotót!
* Tapéták esetében a tapéta etikettjéről készült fotót
- Az 1.4. sorszám alatt felsorolt adatok beérkezést követően elindítjuk a reklamáció kivizsgálásának folyamatát. Amennyiben a termék hibája kézzel fogható, a reklamáció elbírálása 1-2 munkanapot vesz igénybe. Amennyiben azonban a probléma komplexebb, különös tekintettel arra, ha a tapéta felrakási hibája felmerül, a reklamáció kivizsgálása 5-10 munkanapot is igénybe vehet. Ilyen esetekben Eladó gyártói szakvéleményt kér ki az elküldött fotók alapján.
- A reklamáció kivizsgálást követően Eladó válaszlevélben tájékoztatja a Vásárlót a vizsgálat eredményére, illetőleg indokolja, amennyiben a reklamációt helytelen felhasználás miatt nem tudja elfogadni. Elfogadott reklamáció esetén Vásárló kérheti a termék kicserélését vagy árának jóváírását. Jóváírás kérése esetén Eladó az áru értékét 2-4 munkanapon belül visszautalja. Vásárló egyéb felmerülő költségek megterítését nem kérheti.
- A cseretermékek beérkezése normál szállítási határidővel érkeznek, azaz a honlapon az adott terméknél megjelölt szállítási határidővel érkeznek.
- Melléklet
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
- KellékszavatosságA Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.A Vevő – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől is elállhat.A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Vevő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő 2 hónap.
A Vevő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket a Design Korzó Bt nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja a Vevő. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vevő. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás – Vevő – fogyasztók esetén
Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Design Korzó Bt jótállásra köteles.
A Vevőt a jótállás alapján a kijavítás, kicserélés joga illeti meg és jogosult jótállási jogát a kézhezvételtől számítva, a termék árától függően:
10 000 Ft – 100 000 Ft között, 1 év
100 001 Ft – 250 000 Ft között, 2 év
250 000 Ft felett, 3 éven belülgyakorolni a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt áruk tekintetében. A jótállási határidő az áru fogyasztó részére történő átadásának napjával kezdődik. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, azonban a Vevőt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
Kelt, Budapest 2021. augusztus 14.